Skip to content


Cizinec Igor vs. Česko a Slovensko. Rozhovor a přetisk rozhodnutí o vyhoštění

25. června náš kamarád, soudruh a potížista Igor dostal dopis o jeho vyhoštění z České republiky a celé EU, včetně zákazu vstupu do Schengenu na dobu 5 let. Kromě toho, dostal již v září minulého roku stejný zákaz spolu s vyhoštěním na Slovensku

 Pro ty z vás, kdo situaci s Igorem delší dobu sledujete, níže dopodrobna vysvětlíme, co to znamená a jak k tomu došlo. Pro ty, kteří o Igorovi nevědí a pro ostatní, na začátek krátce připomeneme, o co jde.

 Igor Shevtsov je ruský anarchista ze Sibiře, který byl v létě 2015 obviněn z útoku zápalnými lahvemi na rodinný dům tehdějšího ministra obrany ČR Martina Stropnického. Celá událost probíhala v době, kdy teprve začaly policejní represe proti anarchistickému a radikálně levicovému hnutí, známé jako operace Fénix. Údajný útok tehdy vyvolal rozruch, a zadržení s obviněním anarchisty z Ruska se represivním složkám velmi hodilo do krámu. V Igorově kauze chyběly od začátku důkazy. Důležitým důkazem byla pochybná pachová stopa, která může být stejně použita jen jako nepřímý důkaz. Větší část obvinění tvořil popis toho, co Igor jako anarchista dělá; jakou poslouchá hudbu; kam chodí na demonstrace; s kým se baví a jaké má doma publikace. Soud nakonec spojil obvinění z útoku na dům ministra obrany s obviněním za hlídání u posprejování vězeňské zdi na Ruzyni a Igor byl nakonec odsouzen k vyhoštění za něco úplně jiného, než kvůli čemu původně seděl 3 měsíce ve vazbě. O tom, jak se z celé kauzy a ze soudního procesu stal směšný až děsivý cirkus, jsme psali zde.

Už v době, kdy byl Igor ve vazbě, si velmi málo lidí vážně myslelo, že se ten útok vůbec odehrál. Po absurdním kafkovským soudním procesu, a obzvláště po odhalení policejní provokace v kauze Fénix a po osvobozujícím rozsudku k tomu, se vytvořil dosti jasný obrázek o policejních represích. Mohlo jít mimojiné o snahu o znovuobnovit legitimitu policie ve veřejném povědomí, v době strachu z terorismu a tzv. “uprchlické krize”. Jak to s tím Stropnickým bylo doopravdy, vám poví tento komix:
Poté, co se za Igora hlasitě postavila univerzita, kamarádky a kamarádi, a po odvolání u Vyššího soudu bylo v létě 2016 vyhoštění zaměněno zákazem vstupu na veřejné anarchistické akce, kdy se policie fakticky skrze probační službu snažila kontrolovat, kam Igor bude chodit a co bude dělat. O tom se psalo na Alarmu, a taky u nás na blogu zde a zde.

Foto Igora, jak vchází do budovy Kliniky během akce, na kterou má od policii zakázáno

V roce 2017 Nejvyšší soud Igora úplně zprostil viny, a následně mu bylo přiznáno odškodnění. Po několika letech, během kterých Igor prošel vazbou, absurdním soudním procesem, peklem byrokracie, odsouzením a zproštěním viny, zmedializováním a mediální šikanou, zákazem navštěvování veřejných akcí a dalšími nehezkými věcmi, je tento příběh jak ze špatného snu – zdánlivě u konce. Jenže to má drobný háček: Igor je cizinec a u takových jako je on jeho problémy nikdy nekončí.

Od doby, co
byl Igor obviněn z útoku na dům ministra obrany, čelí neustálému boji při získávání povolení k pobytu. Tyto věci spolu na první pohled zdánlivě nesouvisí, ale ve skutečnosti je to právě trestní stíhání a pobyt ve vězení, které dodnes úřady využívají jako záminku k tomu, aby dosáhly Igorova vyhoštění z EU. Po celou dobu od zatčení a obvinění Igor nemůže odcestovat nikam ven z České republiky, protože v tom případě by se už nemohl legálně vrátit. O dosavadním průběhu této situace jsme psali, když Igora zatkli na ministerstvu vnitra, kam přišel žádat o další štítek do cestovního pasu. Přečtěte si to zde.

Od t
é doby nám tu neřád Igor pěkně řádil. Od září 2017 stihl dostat vyhoštění z EU a zákaz vjezdu do Schengenu na dobu 5 let, a to dokonce hned dvakrát – jednou na Slovensku a jednou v Česku. Přinášíme report o tom nejzajímavějším z toho, jak se to stalo, co to pro Igora aktuálně znamená a navíc rozhovor s Igorem samotným. Připravte si antistresový balónek, čekájí na vás storky o pohraniční policii, pravicově levicovém extremismu, vyhoštění na Ukrajinu, teroristických útocích a starých dobrých výslechových taktikách.

Cizák Igor si zajel na výlet do Tater

Igor se v září 2017 vydal s přáteli do slovenských Tater. I přesto, že stále “neměl” cestovat do zahraničí – to, že byl shledán nevinným a dostal odškodnění na jeho vízovou situaci nemá žádný vliv. V té době nebylo úplně jasné, jaké procesy s ním na ministerstvu vnitra probíhají, jenom jsme věděli, že řízení o vyhoštění bylo pozastaveno. Každopádně, cestovat stále nemohl.

Přesto do těch hor jel. Rád cestuje, kam se mu zachce. Po několika letech bez takové možnosti si toho váží, a navíc hranice z jejich podstaty stejně nerespektuje. Zároveň celá cesta nevypadala nijak riskantně. Kdo by si pomyslel, že se něco může stát na horách u našich ‚bratrů Slováků‘. Naneštěstí kvůli děsivé uprchlické krizi, kdy k nám nejen Igor, ale další takoví proudí v zástupech, se zpřísnily pohraniční kontroly.
A tak na stezce blízko slovensko-polské hranice potkal polské pohraničníky, kteří brzy zjistili, že jeho doklady nejsou úředně v pořádku. Předali ho slovenským policajtům, a ti s ním zahájili vyhošťovací řízení.

Snažili se ho vyslýchat, ale odmítl se s nimi bavit. Jednak
protože nevěřili, že je student a mysleli si, že je už přes půl roku v ČR nelegálně, a protože neměl v cestovním pase odpovídající štítky. A také protože se ho kvůli jeho tetování chtěli ptát na příslušnost k extremistickým organizacím. Po četných pokusech přemluvit ho ke spolupráci a vyhrožování okamžitou deportací do Ruska se toho vzdali.
Nakonec se jako právní orgán rozhodli o vyhoštění ze Slovenské republiky a členských států a uložení zákazu vstupu na území Schengenu na dobu 5 let, s vyloučením odkladného účinku z důvodu veřejného zájmu.
V tuto chvíli případ putuje k nejnižší instanci soudu. Soudkyně již vyloučila možnost odkladného účinku předmětného rozhodnutí. A nejspíš s tím Igor bude muset opět až k Nejvyššímu soudu SR.

Rozhodli jsme se zept
at přímo Igora, a promluvili jsme si s ním o detailech vyhoštění ze Slovenska.

Ahoj Igore. Jsme rádi že s tebou zase mluvíme, a že
zatím četníci neposlali do gulagu. Asi jako první bychom chtěli vědět, jaká je aktuální situace. Musíš opustit Česko?

Ahoj. To jsem rád taky. No, teď aktuálně probíhají dva procesy správního vyhoštění ze zemí EU a Schengenu, jeden v ČR a jeden na Slovensku. U obou procesů došlo k rozhodnutí o vyhoštění z EU a uložení zákazu vstupu na území Schengenu na dobu 5 let. Proti všem rozhodnutím bylo podáno odvolání a proto nejsou pravomocné. Teď jsem v Praze a v tento okamžik mi asi nic nehrozí.

Dobře, tak zpátky k tomu Slovensku. Kdy se to stalo? Když tě zkontrolovala pohraniční policie a zjistila, že nemáš doklady, jak to pokračovalo?
Byl si zadržen?

Bylo to v září 2017. Polští pohraničn
íci mě předali slovenským policajtům. Zadrželi mě a šuškali si mezi sebou, asi jsem na ně nepůsobil jako nevinný student. Měli problém nadiktovat do telefonu moje příjmení, trvalo jim to asi deset minut, byli z toho úplně hříční. Odvezli si mě na stanici, tam to byla největší komedie. Na zapnutí jednoho počítače a vyhledání potřebného programu k sepisování protokolu bylo zapotřebí minimálně dvou policajtů, kteří si nevěděli rady s klávesnicí a kde se co má mačkat.. Když se jim to konečně povedlo, nastaly další potíže s fotografováním a sejmutím otisků prstů, na což si policajti potřebovali skočit asi nahoru do archivu a přinést příručky na každý úkon. Bylo to hodně komické, když si mě policajt snažil vyfotit, ale nevěděl si rady s tím jak se zapíná blesk, tak musel zase skočit pro manuál ke kameře. Snažili se mě vyslýchat, ale odmítl jsem se s nimi bavit. Jednak protože mi nevěřili že jsem student a mysleli si, že jsem už přes půl roku v ČR nelegálně, protože jsem neměl v pasu nějaké štítky, a jednak protože se mě chtěli ptát na příslušnost k extremistickým organizacím (kvůli tetování). No a samozřejmě protože – nebav se s fízlem, může ti to zničit život…

To mi
připomíná slova pražského kapitána Kavky, který v komunikaci s probační službou uvedl, že “Bohužel, Shevtsov a spol. je v cybersvětě dále než PČR”. Každopádně bychom ale neměli podceňovat policii, ani tu českou, která používá například malware, jak je známo, a o odposleších a fyzickém a digitálním sledování ani nemluvě. 
Jak probíhal výslech? Bylo to stejně tak tragické?

Souhlasím… Ten výslech probíhal docela vtipně. Výslechové taktiky vypadaly zhruba takto:
“Vím, že odmítáte vypovídat… Ale musíte pochopit jednu věc. Myslíte si, že nevypovídat je ve vašem zájmu. Já vám rozumím. Ale musíte mi věřit, že právě teď v této situaci bavit se se mnou ve vašem zájmu prostě je!”
Zkoušeli to třeba takto. Vzali mě do jiné místnosti, kde stali 5-7 policistů, všichni se snažili vypadat drsně a nasraně. Postavili mě naproti, a jeden z nich na mě vyjel:
“Poslouchej! Teď máš na výběr dvě možnosti. Možnost číslo jedna – odmítáš vypovídat, noc strávíš na cele, ráno tě odvezeme na jiné oddělení, a odtud hned zítra pojedeš domů do matičky Rusi, a je konec! Rozuměls? Možnost číslo dvě: odpovíš nám jenom pár otázek, nic zákeřného, jen nám povíš, kam jsi jel, kam se vrátíš, proč nemáš doklady… Nebudeme se tě ptát na politiku, nic takového, bude to rychlé, dostaneš možná nějakou menší pokutu, žádné vyhoštění, vratíš se do Prahy a vyřešíš svoje papíry, a všechno dopadne dobře. Chceme ti pomoct.”
Zkusili to i jinak, klasická taktika dobrého a zlého poldy. Ten špatný stal vedle a dobrý se mě snažil rozpovídat u stolu: 
“Rozmysli si to. Když s námi budete spolupracovat, možná vám dáme jenom pokutu a vyrování. A v klidu pojedete domů do Prahy. Ale pokud se s námi nebudete bavit, nezbývá nám nic jiného, než vám uložit až 5-letý zákaz vstupu na Slovensko…”
“Nejenom na Slovensko, ale do celého Schengenského prostoru!” – opravil zlý polda svého dobrého kolegu.
“Áno, totiž, do celého Schengenu! Rozmyslete si to pořádně!”
Nebo i takhle:
“No, když nechcete vypovídat, co já s tím udělám, když vy nechcete, abych vám pomohl… Hm, takže jste z Ruska a jako místo narození tady máte Irkutsk. Je to Sibiř, že? A je tam jezero Bajkal, hej? Jsem slyšel, že je krásné. A jak je to daleko odsud? 7500 kilometrů, no páni! Musím říct, věděl jsem že Rusko je velké, ale to ne, že je takhle velké. No a kde máte bydliště v Irkutsku, nemáte to v pasu, řeknete mi to? No tak dobře, dobře, já jsem to jen zkusil, když nechcete vypovídat, tak já toho nechám…”

Hihi…
A Jak to dopadlo
?

Dali mi pokutu, něco kolem 20 eur (všechny peníze co jsem u sebe měl), odvezli mě v noci na autobusovou zastávku
. A také mi předali papír s rozhodnutím o tom, že se správní orgán rozhodl o vyhoštění ze Slovenské republiky a členských států a uložení zákazu vstupu na území Schengenu na dobu 5 let, s vyloučením odkladného účinku z důvodu veřejného zájmu. Pak jsem ještě chvíli chodil po horách a poté se vrátil do Česka.

V tom rozhodnutí, které jsi nám poslal, stojí, že jsi vyhoštěn ze Slovenské republiky na Ukrajinu. Víme že máš ruské občasntví, proč tedy Ukrajina?

Podle mě to je normální chyba v protokolu. Napsali to a patrně si to uvědomili až když právnička podala odvolání a poukazovala mimo jiné i na toto. Myslím, že pak jim došlo, že to posrali, a v zamítnutí odvolání u policejního prezídia se bránili tím, že Ukrajina má být země tranzitu a že v Kyjevu už neprobíhají střety, tak se přes Ukrajinu v klidu můžu dopravit do Ruska. Nevím, je to nějaký nesmysl, nevím pak, proč mě vůbec pouštěli ven, když chtěli, abych jel do Ruska přes Ukrajinu. 

Tvoje právnička podala dvě stížnosti na policejní prezídium, které neprošl
y. Čím policisté svoje rozhodnutí obhájili?

Vyhledali si roz
sudky z Městského soudu a normálně to citovali, všechny ty bizární výroky ze soudního rozhodnutí, které je touhle dobou už dvakrát zhozené ze stolu, jednou u Vrchního soudu a podruhé u Nejvyššího. To, že jsem byl zproštěn viny a dostal odškodnění, to těm profíkům samozřejmě tak nějak uniká. Píšou, že jsem potenciální terorista. To vyvozují mimo jiné ze dvou skutečností, že mám tetování, které říká, že policajti jsou parchanti, a hlavně, že z pasu vyplývá, že jsem cestoval do velkých evropských měst, jako je Barcelona a Mnichov, a to by mohlo znamenat, že můžu mít spojitost s některými teroristickými útoky, které se odehrály v posledních letech na území EU. Takže bacha vy všichni ostatní, co jste kdy cestovali do takových měst, může to být použito proti vám! 

Mimochodem všechny tyhle bizardní výroky budeme citovat na konci tohoto článku pro pobavení. J
edním z odůvodnění jejich rozhodnutí také bylo, že jsi pravicově levicový extrémista, což je kategorie, kterou si asi nikdo z nás nedokáže představit. Mohl by si vysvětlit, jak na tohle policajti přišli a co je to za terminus technikus?

Je to
naprosto stupidní. Stejná situace byla s tím “pro-putinovským anarchistou” – lidé si míchají neslučitelné věci dohromady, protože k tomu mají daleko a moc neví o politickém kontextu. Nebo třeba jen chtějí vymyslet co nejvíc senzační označneí. Co se policistů týče, ty mají na takové věci příručky, v kterých se to vysvětluje. Problém je v tom, že policajti se v tom ani za pomocí příruček od sociologů a politologů nevyznají. Myslím, že mají seznam různých symbolů, kapel atd., které řadí do dvou skupin – levicové a pravicové. Takže když například mám několik tetování, z nichž podle policejní příručky jedno spadá do “pravicových” tetování, například “A.C.A.B.”, a další jsou spíše “levicové“, pak je z toho pro ně naprostý zmatek. Takže tam ti policajti napsali, že jsem “pravicově levicový extremista”. Byli asi úplně bezradní a nevěděli, co si mají počít. Ten anarchismus, to je hrozně složitá matematika… 
Jinak si taky myslím, že takové hlouposti vznikají kvůli tomu, že policajti, jakožto lidé v uniformě, se řídí určitými předpisy, a to i v tom jak přemyšlí. Podle mého názoru, myšlení lidí u bezpečnostních složek je do jisté míry uniformované, včetně sepisování protokolů nebo jiných, též unifikovaných shrnutí a referování.
Nejhorší na tom je, že zákon tak unifikovaně určí, co je dobré a co špatné, a policajt postupuje jako stroj bez lidského a kritického zamyšlení se nad situací. Pak rozlišení abstraktních a nic neříkajících pojmů levice a pravice” je pro ně celkem nadlidský úkol, protože zákon v této otázce postupuje vcelku podle své podstaty – neživě a unifikovaně. To ukazuje na fakt, že zákon je zde v první řadě pro kontrolu a ne pro řešení společenských problémů. Řekl bych spíš, že společenským problémem je zákon.

Probíhala celou tu dobu nějaká komunikace mezi českými a slovenskými policajty? Předali čeští policajti informace o tom,že máš například již čistý trestní rejstřík?

Právě, že ta komunikace vypadá hrozně divně. Vypadá to, že dodnes česká a slovenská policie vzájemně nevědí o procesech správního vyhoštění, které se vedou na úřadech v obou zemích. Slovenská policie žádala českou stranu o lustraci, nějaké obecné údaje, a ty údaje taky nebyly v pořádku – nepsalo se tam, že se mnou probíhalo řízení o vydání v
íza, a uvádělo se tam, že doteď mám záznam v trestním rejstříku za to hlídání u sprejerství na Ruzyni. Teď už ale nevím, je to víc jak půl roku, třeba už tamten záznam není. Nedíval jsem se na to. Ale třeba rozhodnutí o vyhoštění z ČR se o vyhošťovácím procesu na Slovensku vůbec nezmiňuje. 

A aby toho nebylo málo
, 25.6. ti přišlo ještě vyhoštění od českých úřadů, jaké byly důvody tohoto rozhodnutí?

To je taky úplně na hlavu. Naprosto si nevšímají, že Nejvyšší soud mě zprostil viny
. Píší, že jsem byl odsouzen k zákazu vstupu na veřejné anarchistické akce. Cituji: “Cizinec protiprávní jednání dále veřejně propaguje a prohlašuje, že chce být nebezpečný pro Českou republiku. Správní orgán z tohoto jednání vyvozuje, že lze očekávat další porušení právního řádu české republiky, neboť cizinec považuje protiprávní jednání za určité vyjádření svého postoje a svých názorů.” Zde zřejmě citovali výroky z rozhovoru v DVTV kde říkám, že bych chtěl být nebezpečný pro český stát (stejně jako pro jakýkoliv jiný stát). Z toho, že to říkám otevřeně, vyvozují, že jsem ohrožením pro veřejný pořádek.
Mimochodem, to slovo “cizinec” je tam úplně všude. Nevím, možná to někomu nepřijde zvláštní. Já mám dost silný pocit, že to slovo, nebo spíš taková kategorie “cizinec” v tomto kontextu má nahradit nějaké lidské vysvětlení toho, proč nějaký fízl na úřadě, co mě viděl jednou v životě, může rozhodnout o tom, že veškerý život, přátelé, citové vazby a další osobní spojení, které tady mám, vůbec nejsou důležité, a že mám toto území opustit pod hrozbou toho, že mě vykopnou silou, pokud se nebudu chtít takovému rozhodnutí podřídit. 
Dále píší o tom, že jsem vycestoval z ČR na podzim 2016, a že to bylo porušením právního řádu. Kvůli tomu nemám nárok na vízum, protože tím vycestováním se ten nárok zrušil a tedy musím odjet. Já jsem ale legálně vycestovat mohl. Oni udělali prý tenkrát chybu, že mi to povolili – nicméně se chovají tak, jako kdyby to byla moje chyba. Mám pocit, že jsem se o tom už zmiňoval v nějakém z minulých rozhovorů co jsme měli.
Samozřemě, nezmiňují různé věci, které by mohly být použity jako argument na moji obhajobu – já nevím, co všechno to může být. Ani se nedivím, protože vím, že pro fízly a úřady nikdy nebudu dost dobrý. Celkově v tomto kontextu vnímám veškeré prokazování vlastní “hodnoty” a “užitečnosti” z dlouhodobého hlediska jako zbytečné. Je to tak trochu hra na poli nepřítele. Myslím, že kdybych se upřímně snažil o takovou hru, pak bych se cítil, že podporuji celkový kontext, ten odcizený byrokratický jazyk a pravidla, v rámci kterých je tu kupa dalších lidí, co jsou taky “cizinci” a “cizinky”, kteří nedisponují tím, co tento systém shledává za prospěšné – například majetek, vzdělání, oficiální svazky, “tradiční” rodinné vazby, trestní bezúhonnost a tak dále. Možná je spíš dobré se zamyslet, jak můžeme být prakticky solidární s těmito lidmi, kteří jsou právě v těch horších pozicích, a věnovat tomu víc času, než přesvědčování policie a úředníků o své vlastní hodnotě. Tím nechci zhazovat úsilí a snahy lidí, kteří to vidí jinak. Jen říkám, že je třeba věci zpochybňovat a snažit se posunout dál v tom, jak je vidíme a jak jednáme.

To zní jako klasická policejní mrdka, kterých jsme tady v minulých letech potkali nespočet. Díky za zamyšlení. Už asi bychom to mohli zabalit, tak nám řekni na závěr, co teď?

Teď asi budu čekat na výsledky odvolání a pak uvidíme. Asi se nic jiného v této věci neplánuj
e.

Díky moc za rozhovor Igore. Víš, že máš od nás všech podporu a že nikdo z nás tě nevidí jako cizince, ani teroristu, ani extrémistu, ani nic jiného, ale jako dobrého kamaráda. Je do očí bijící, že tohle vyhošťovací řízení je opět naprostý cir
kus Humberto. Naší zbraní je Solidarita!

Ke shlednutí: Citace
z rozhodnutí o vyhoštění ze Slovenska (můžete si stáhnout foto zde.)

“Odvolávací orgán konštatuje, že prvostupňový spravny orgán pri uložení zákazu vstupu prihliadal aj na skutečnosť, že účastník konania najskôr zavádzal, resp. uvádzal nepravdivé skutočnosti, od 17.02.2017 sa zdržiaval ako vízový cudzinec na území schengenského priestoru neoprávnene, na tele účastníka konania sa nachádza viacero tetování, ktorých vyobrazenia
sú prejavom sympatie k anarchistickému hnutiu a tiež prejavom nákloností k pravicovému extrémizmu. Uvedené bolo dostatočnou množinou faktov, ktoré prvostupňový správny orgán zokľadnil pri stanovování dlžky zákazu vstupu na územie Slovenskej republiky a na územie všetkých členských štátov.”

“Taktiež pri prehlidke osoby na OHK PZ Zboj, bolo zistené na tele účastníka konania sa nachádza viacero tetování ako napr.:
písmeno ‘A’ v kruhu, čo patrí medzi hlavne symboly anarchizmu, ďakej: A.C.A.B. (all cops are bastards) čo je medzinárodne známá skratka a nápis FUCK THE POLICE, čo motivovalo správný orgán k zisteniu ďalších skutečnosti o uvedenej osobe. Rozhodnutie uložiť zákaz vstupu na územie Slovenskej republiky a na územie všetkých členských štátov bolo ďalej len umocnené ďalšou zistenou skutečnosťou konáním vyššie uvedenej osoby, za ktoré bol vazobne stíhaný na území Českej republiky, ktoré spočívalo v obvinění zo spáchania zločinu všeobecného ohroženia v štádiu pokusu, a to tak, že si mal vyrobiť zápalné flaše s obsahom automobilového benzinu, ktoré dňa 07.06.2015 v čase od 03.00 hod do 04.00 hod úmyslne hodil na pozemok rodinného domu, na ktorom sa nachádzali v tom čase asi 4 osoby, ktorým mohla byť sposobená ťažká ujma na zdraví. Tento skutok mu však preukázaný napokon nebol, ale fakt, že na základe domovej prehliadky v predmetnej veci u menovaného, ktorú uskutočnila Česká polícia, boli zaevidované materiály poukazujúce na snahu riešiť konflikty cestou násilia, len presvedčil správny orgán o uložení zákazu vstupu v zákonnej lehote 5 rokov.”

“V cestovnom pase účastníka konania sa nachádzajú udelené Česká víza, Irské víza, Španielsk
é Schngenské víza, taktiež je zjavne vidieť, že táto osoba v minulosti pricestovala do značne väčších miest ako sú Barcelona, Mníchov a Praha, pričom z uvedených dvoch miest v ich štátoch v minulosti boli spáchané teroristické útoky a to viackrát vo Španielsku a taktiež aj  Nemecku. Z uvedenej situácie vyplývá, že dôveryhodne nie je možné vyvrátiť toto tvrdenie, že táto osoba by sa nemohla v budúcnosti podieľať na teroristických útokoch v členských štátoch EU.”

Dále uvádíme přetisk rozhodnutí o vyhoštění:

Posted in Rozhovory, Zprávy.

Tagged with .